witaminy dla ciężarnej

Witaminy dla kobiet w ciąży

Ciąża to czas, kiedy kobiety powinny w szczególny sposób dbać o swoje zdrowie. Nie tylko odpoczynek i właściwa dieta są ważne. Bardzo istotnym elementem są przede wszystkim witaminy, które powinny być systematycznie dostarczane do organizmu kobiety ciężarnej.

Witaminy dla kobiet w ciąży

Witaminy to kluczowy element diety maluszka, gdyż odpowiadają one za prawidłowy rozwój dziecka i zdrowie mam. Przyszłe mamy powinny w szczególności dbać o swoje zdrowie i zdrowie nienarodzonego jeszcze dziecka. Dlatego też regularne spożywanie witamin jest tak ważne w tym wspaniałym okresie. Jakie witaminy dla kobiet są najczęściej polecane? Jedną z zalecanych witamin, jakie powinny być regularnie przyjmowane jest zdecydowanie witamina A. Przede wszystkim pomaga ona zachować prawidłowy rozwój komórek płodu oraz odpowiada za wzrost kości i zębów. Możemy znaleźć ją w śmietanie, pomidorach, papryce czy marchewce. Witaminy z grupy B zmniejszają męczące kobiety ciężarne wahania nastrojów. Dodatkowo witamina B2 poprawia funkcjonowanie układu odpornościowego, który jest tak ważny w okresie ciąży. Witamina E natomiast zmniejsza ryzyko poronienia oraz jest odpowiedzialna za właściwe funkcjonowanie układu rozrodczego. Jej niedobór może skutkować zaburzeniami koncentracji czy anemią matki i dziecka.

Inne publikacje  Jaka walizka – twarda czy miękka?

Witamina C liposomalna

Liposomalna witamina C to preparat, który jest przez nas wybierany wtedy, gdy czujemy znaczne osłabienie organizmu lub nadchodzące przeziębienie. Można ją nie tylko zażywać w formie tabletek, ale również warto wprowadzić ją do naszej diety na stałe. W takim razie jak ją odpowiednio dawkować i za co jest ona odpowiedzialna? Ta witamina to po prostu witamina C w osłonce lipidowej, która nie podrażnia żołądka ciężarnej, ale jednocześnie lepiej się wchłania niż witaminy w tabletkach. Warto zaznaczyć, że witamina liposomalna C wchłania się aż w 95 procentach, kiedy to zwykłe witaminy mają wchłanialność 60%. Znana jest nam ona głównie wtedy, gdy zaczyna dopadać nas grypa bądź przeziębienie. Jednak warto zadbać o odpowiednie jej dawki nie tylko w fazie przeziębienia. Witamina C liposomalna, czyli znana również jako kwas askorbinowy, wpływa również na szybsze gojenie się ran oraz wzmacnia dziąsła i zęby. Nie należy również zapominać o jej pozytywnym oddziaływaniu na naszą psychikę. Ułatwia ona przyswajanie żelaza, przez co zmniejsza się ryzyko powstania niedokrwistości. Witamina C jest również obecna w wielu produktach spożywczych. Są to między innymi:
– wszelkie cytrusy,
– dzika róża,
– truskawki,
– pietruszka
– szpinak.
Oczywiście brak tej witaminy warto uzupełniać poprzez jej suplementację. Jednak ważne jest stałe spożywanie bogatych w nią posiłków.
W czasie ciąży warto zadbać o zdrowie nasze i naszego dziecka. Wszelkie niedobory witamin mogą negatywnie wpłynąć na płód, co w przyszłości może przynosić konsekwencje. O Indywidualne dawki witamin warto zapytać prowadzące lekarza, gdyż ich nadmiar w naszym organizmie również może negatywnie wpłynąć na nienarodzone dziecko i zdrowie matki.

Inne publikacje  Jaki pasek dobrać do spodni jeansowych?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *