Odporność dorosłego

Czy można zwiększyć odporność mężczyzny

Silny system immunologiczny to podstawa, jeśli ktoś chce zachować zdrowie. Bez sprawnego układu odpornościowego organizm nie ma siły do walki z chorobotwórczymi drobnoustrojami. Warto wobec tego zadbać o odporność dorosłego, bo profilaktyka to podstawa. Lepiej zapobiegać niż leczyć. Istotne staje się zastosowanie odpowiedniej diety, która dostarcza organizmowi witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Znaczenie ma także wysypianie się, uprawianie sportu, pozytywne myślenie.

Jak zadbać o odporność dorosłego?

Ogromny wpływ na zdrowie ma oczywiście sposób odżywiania się. W celu wzmocnienia układu odpornościowego należy zadbać o to, aby dostarczyć organizmowi szeregu składników odżywczych. Bardzo ważne są witaminy, minerały, antyoksydanty, kwasy tłuszczowe z grupy omega-3. Ogromny wpływ na sprawność systemu immunologicznego ma witamina D. Niestety wiele osób ma jej niedobory, bo wynika to z małej ilości słonecznych dni w ciągu roku, czyli niewielkiej ekspozycji na słońce. Suplementacja witaminą D jest wręcz wskazana w okresie jesienno-zimowym. Wpływa korzystnie na układ krążenia, pracę serca, układ kostny.

Warto także sięgać po tran, który zawiera witaminę D i A oraz kwasy tłuszczowe nienasycone. Wszystko to wpływa na poprawienie odporności. Można także liczyć na lepszą pracę mózgu, usprawnienie krążenia krwi, zmniejszenie rozwoju rozmaitych schorzeń. W diecie powinny znaleźć się świeże warzywa i owoce. Na szczególną uwagę zasługują produkty obfitujące witaminę C, która wzmacnia odporność. Rewelacyjne będą kiszonki. W diecie nie może zabraknąć tłustych ryb morskich. Warto wspomóc się różnymi ziołami. Wspaniale sprawdzi się piciem naparów, nie brakuje również suplementów diety z ekstraktami roślinnymi. Na odporność świetnie będą między innymi jeżówka, dzika róża, lipa, żeń-szeń.

Inne publikacje  Trądzik u nastolatka - jak z nim walczyć?

Co pomoże wzmocnić układ odpornościowy?

Jeśli układ odpornościowy ma być silny, to niezbędna będzie regularna aktywność fizyczna. Oczywiście nie trzeba chodzić codziennie na siłownię, biegać przez wiele godzin tygodniowo, uprawiać sporty ekstremalne. Istotny jest regularny wysiłek, umiarkowany. Wspaniale sprawdzają się spacery, marszobiegi. Ruch na świeżym powietrzu działa jak multiwitamina na układ odpornościowy. Warto hartować ciało. Oczywiście nie trzeba od razu morsować, świetnie sprawdzają się zimne prysznice. Niezwykle ważne jest także wysypianie się. Organizm regeneruje się wyłącznie podczas snu. Należy zadbać o jego odpowiednią ilość i jakość.

Zaleca się przesypiać 8 godzin dziennie. Zmniejsza to podatność na infekcje. Istotne staje się także zredukowanie stresu w życiu. Ma on destruktywny wpływ na cały organizm. Przyczynia się on do spadku odporności. Pozytywne myślenie, stosowanie technik relaksacyjnych jest czymś niezwykle ważnym. Należy przeciwdziałać chronicznemu napięciu psychicznemu. Znaczenie ma również ograniczenie używek. Najlepiej zapomnieć całkowicie o sięganiu po alkohol i papierosy. Zaleca się także wyeliminować ze swojej diety rafinowane cukry. Są one prozapalne, stanowią pożywkę dla grzybów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *